SDŁ

Projekt miał na celu stworzenie na bazie samochodu Mercedes niezależnego węzła łączności, integrującego dostępne środki komunikacji, dzięki którym użytkownik może nawiązać i utrzymywać łączność w relacjach stałych i mobilnych. Wyposażyliśmy go między innymi w systemy łączności radiowej, telefonicznej, rejestracji treści audiowizualnych, podawania komunikatów głosowych przy pomocy nagłośnienia zewnętrznego.

Przedział dyspozytorski to stanowiska pracy dla 2 dyspozytorów.
Wejście do przedziału zapewnione zostało poprzez drzwi boczne nadwozia co zapewnia dużo większą powierzchnię przeznaczoną na systemy informatyczne.
Wyposażenie to między innymi stanowiska komputerowe z monitorami, telefony dyspozytorskie IP, konsole z monitorami dotykowymi, ładowarki wielostanowiskowe do radiotelefonów przenośnych oraz telefonów bezprzewodowych, mobilne zestawy komputerowe oraz urządzenia wielofunkcyjne.
to także zestaw szaf strukturalnych przeznaczony do montażu urządzeń teleinformatycznych, paneli krosowych instalacji sieci strukturalnej, instalacji antenowych oraz instalacji energetycznej. W szafie strukturalnej zastosowana została rozdzielnica elektryczno-sterownicza dla sieci energetycznej, zawierająca układy sterowania pracę agregatu prądotwórczego, systemami zasilania awaryjnego oraz systemami zabezpieczeń prądowych. W przedziale tym zainstalowany został również cyfrowy system łączności radiowej MULTIKOM wraz z urządzeniami radiotelefonicznymi służący do integracji łączności analogowo-cyfrowej. Ponadto w szafach znajduje się również sprzęt realizujący połączenia głosowe w oparciu o router z bramą głosową, posiadający obsługę kanałów IP, integrację z systemem radiowym MULTIKOM oraz pozwalający na łączenie z innymi systemami IP w ramach dostępnych mediów transmisyjnych.

Przedział sprzętowy przystosowano do montażu pozostałego sprzętu, wyposażono go w zestaw półek oraz uchwytów do mocowania sprzętu. Skrytki na sprzęt i pojemniki narzędziowe oraz wyposażenie dodatkowe są umiejscowione w wolnych przestrzeniach zabudowy. Znajduje się tu również zabudowany agregat prądotwórczy Sterowanie agregatem odbywa się z rozdzielnicy przedziału dyspozytorskiego. Moc agregatu zaspokaja pełne zapotrzebowanie zasilania oświetlenia, urządzeń klimatyzacyjnych, radiowych i teleinformatycznych. W przedziale tym znajdują się też wysuwane automatycznie maszty. Maszty wyposażone są w głowicę z możliwością mocowania anten z instalacją do urządzeń radiotelefonicznych.

Dane techniczne:

Mercedes Sprinter 519 CDI